جمعه 4 خرداد 1397  |   9 رمضان 1439  |   Friday, May 25, 2018
اوقات شرعی ماه مبارک رمضان   |   بازگشت «ارسطو» به صحنه تئاتر   |   وقتی کی‌روش روی زمین نشست!   |   صفحه اول روزنامه های امروز 97/02/30   |   فال روزانه 97/02/30   |   ه
خرید شارژ اینترنتی
 
تبلیغات
 
نقشه ترافیک آنلاین
 
استخاره با قرآن
 
فال حافظ
 
محاسبه تناسب اندام شما
 
جداول لیگ
 
آب و هوا
 

تاریخ : 1397/01/21 08:59:35شماره : 76323 تعداد بازدید : 44 گروه خبری : سلامت و پزشکی



چرا به منابع غذایی حاوی B12 نیاز داریم؟




علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌تواند جدی باشد که شامل ضعف قدرت بینایی، از دست رفتن توان حافظه، افسردگی و مشکل در حفظ تعادل است. این ویتامین در عین حال نقش مهمی در حفظ سلامت سلول‌های خون و سیستم عصبی بازی و به تولید DNA کمک می‌کند.

به گفته متخصصان طیف گسترده‌ای از علائم می‌توانند نشان دهنده کمبود این ویتامین باشند که از آن جمله می‌توان به خستگی مفرط، زخم در دهان، ضعف عضلانی و تاری دید اشاره کرد. همچنین از دیگر علائم جدی کمبود این ویتامین بروز مشکلات روان شناختی از قبیل افسردگی است.

بدن نمی‌تواند ویتامین B۱۲ مورد نیاز خود را تولید کند در نتیجه لازم است با خوردن مواد غذایی از جمله گوشت، تخم مرغ، محصولات لبنی و ساردین این نیاز تامین شود. افراد بزرگسال روزانه به ۱.۵ میکروگرم ویتامین B۱۲ نیاز دارند و خوردن مواد خوراکی مناسب در رفع این نیاز بدن موثر است.

هرچند با بالا رفتن سن جذب این ویتامین سخت‌تر می‌شود. به همین دلیل به افراد بالای ۵۰ سال توصیه می‌شود برای تامین نیاز بدن خود تنها به مصرف گوشت و دیگر منابع غذایی بسنده نکنند،‌ شاید نیاز به مکمل‌ داشته باشند. گیاه‌خواری، مصرف مواد الکلی و مصرف برخی داروها می‌تواند موجب کمبود این ویتامین شود.

داروهای کاهش دهنده اسید معده و داروهای مهار کننده پروتون پمپ که برای بیماری‌های گوارشی تجویز می‌شوند، می‌توانند ویتامین B۱۲ را کاهش دهند.

به گزارش روزنامه اکسپرس، درصورتیکه در مورد کمبود این ویتامین در بدن خود شک دارید پزشک عمومی می‌تواند بر اساس ارزیابی علائم یا آزمایش خون این مشکل را تشخیص دهد.

منبع : ایسنا
منوی اصلی
 
اوقات شرعی
 

 
آمار بازدید
بازدید های امروز: 44
بازدید های دیروز: 132
بازدید های این ماه: 4550
کل بازدید ها: 515289
 
تقویم